Kulit Yang Licin Dengan Kebaikan De Leaf Thanaka - Syahirah Valiant

November 04, 2017

Kulit Yang Licin Dengan Kebaikan De Leaf Thanaka

Kulit Yang Licin Dengan Kebaikan De Leaf Thanaka | Setiap wanita pasti inginkan kulit wajah yang kelihatan cantik. Ianya merupakan salah satu kekuatan untuk kita tampil dengan lebih berkeyakinan. Pernah dengar kan tentang ni?

Tapi serious betul. Kalau kita takde penampilan yang cantik atau kemas, macam mana kita nak ada semangat keyakinan untuk kita tampil depan orang ramai. Orang ramai pun akan tengok awak sebelah mata je. Eh ! Hahaha. Yes. Memang itulah hakikatnya.

Dan sekarang ni Nurul nak cerita serba sedikit tentang satu product yang mungkin ramai tak pernah dengar lagi. Seriously Nurul suka keseluruhan produk ni sebab memang Nurul dah cuba tau. Mungkin korang pun akan terpikat lepas ni ^^



LATAR BELAKANG DE LEAF THANAKA

De Leaf Thanaka telah dihasilkan dengan keyakinan bahawa bahan semula jadi adalah kunci kepada kulit yang sihat. Dengan kerjasama pasukan pakar kulit yang diiktiraf dan pengeluar kosmetik yang terkenal, produk kami dihasilkan, diedar dan dipasarkan secara antarabangsa di seluruh Asia Tenggara dengan jaminan kualiti yang tinggi, keberkesanan dan keselamatan yang terjamin.


APA ITU THANAKA ?

Pelik kan. Nurul pun tak pernah dengar apa benda ni. Hehehe. Kiranya ni ilmu baru la kan. Jom kita semua ketahui apa itu thanaka ^^

Thanaka adalah serbuk putih kekuningan yang berasal dari kulit pokok yang digunakan sebagai bahan kosmetik. Ia adalah budaya Myanmar, serbuk ini sering digunakan pada wajah dan lengan wanita dan kanak-kanak perempuan berbanding lelaki. Pokok thanaka ni sangat mudah didapati di Myanmar. Pokok thanaka yang digunakan adalah pokok yang matang iaitu berusia 35 tahun untuk mendapatkan potongan yang berkualiti.

Thanaka ni juga mempunyai aroma yang segar seperti bau pohon cendana. Masker boleh digunakan pada seluruh badan dengan pelbagai cara yang diinginkan. Selain menjadikannya produk kosmetik, Thanaka juga memberikan rasa dingin pada kulit dan sebagai pelindung daripada sinaran matahari. Ia juga dipercayai menghilangkan kesan jerawat, melicinkan kulit dan mempunyai kebaikan anti-fungus.



BEDAK TALKUM DE LEAF THANAKA 100G & 200G

Bedak talkum De Leaf Thanaka adalah bedak yang dihasilkan secara semulajadi dari bahagian pokok Thanaka dan bahan lain yang terpilih untuk memberi keselesaan kepada pemakai.

Ia juga menggabungkan kebaikan semulajadi berasaskan Thanaka dengan teknologi yang moden untuk menghasilkan bedak talkum yang berkualiti tinggi.

MANFAAT BEDAK DE LEAF THANAKA

  • Mengawal minyak dan kulit kusam di muka.
  • Bedan yang halus dan istimewa menjadikan kulit cerah dan lembut.
  • Bedak asas Thanaka mengekalkan kesempurnaan dan kecerahan kulit wajah.
  • Menyerap peluh, mengurangkan risiko ruam dan memberi keselesaan pada cuaca panas.



SABUN PENCERAH DAN PELEMBAP DE LEAF THANAKA 100G

Dihasilkan dari Thanaka, kunyit, Vitamin B3, Vitamin E dan glycerin semulajadi. Diformulakan untuk memberikan lembapan, ia berhasil membersihkan wajah dan membuang sel kulit mati menjadikan kulit lebih cerah dan lembut.

Kandungan asas sabun ini memainkan peranan yang berbeza. Thanaka menjadikan kulit lebih anjal, kunyit menjadikan kulit bebas jerawat dan kotoran, Vitamin B3 menjadikan kulit cerah semulajadi dan Vitamin E menyembuhkan dan melembapkan kulit.

Sabun Pencerah dan Pelembap De Leaf Thanaka ini tidak mengandungi Sodium Lauryl Sulfate (SLS) dan Sodium Laureth Sulfate (SLES) yang akan menyebabkan iritasi pada kulit.


APA ITU SLS & SLES ?

Merupakan bahan kimia yang digunakan secara meluas sebagai bahan cucian dan barangan penjagaan peribadi seperti syampu, sabun dan pelbagai bahan cucian. Pakar mengesahkan kandungan yang rendah bahan-bahan ini akan memberikan iritasi pada kulit manakala kandungan yang tinggi pula akan menyebabkan kerosakan kulit yang teruk.



KRIM PENCERAH DAN PELEMBAP DE LEAF THANAKA 100G

Krim yang kaya dengan komposisi ekstrak Thanaka, Vitamin A, C, E dan aloe vera berkesan membantu melembapkan kulit dan menggantikan sel kulit mati menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.

Ekstrak Thanaka - Melambatkan penuaan sel-sel kulit dan mengurangkan pembentukan bintik hitam.

Vitamin A - Mengurangkan kedutan dan menyegarkan kulit. Merawat pigmentasi kulit hasil daripada sinaran UV.

Vitamin c - Menggalakkan penghasilan kolagen kulit dan mengurangkan pigmentasi, bintik hitam dan mencerahkan kulit.

Vitamin E - Melembap dan menyegarkan kulit.

Ekstrak Aloe Vera - Melembapkan dan melindungi kulit daripada sinaran matahari.




BEDAK ASAS DE LEAF THANAKA SPF 20 PA +++ 7G

Bukan sahaja memberikan kesan yang licin dan asli dengan penggunaan produk ini, tetapi menjaga dan melindungi kulit dengan bahan semulajadi.

  • Tekstur yang ringan, bebas minyak dan bauan, diuji oleh pakar dermatologi dan sesuai untuk kulit sensitif.
  • Tekstur yang lembut dan halus untuk penggunaan yang sempurna.
  • Tahan lama dan menyerap lembapan minyak.
  • Perlindungan UVA dan UVB dengan SPF20 PA +++



SERUM PENCERAH DAN PELEMBUT DE LEAF THANAKA 180ML & 70ML

Sangat mudah diserap oleh kulit dan tidak berminyak sebagai kunci kepada kulit yang lembap dan sihat. Bahan semulajadi menjadikan kulit lembap dan berseri.

  • Diuji oleh pakai dematologi.
  • Bebas paraben.
  • Tesktur yang ringan dan mudah diserap.
  • Bahan semulajadi yang diiktiraf.

DAPATKAN SEGERA DI SINI :

FACEBOOK : https://www.facebook.com/deleafmalaysia/

INSTAGRAM : https://www.instagram.com/orlinsventuregroup/

WHATSAPP : +6011 1066 7975




1 comment:

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D