BASIC H SHAKLEE PENCUCI AJAIB SEMULAJADI

Saturday, July 08, 2017



Bila sebut nak kemas rumah je, mesti korang terfikir nak guna sabun pencuci kan? Majoriti apa yang kita buat memerlukan sabun yang wangi kan. Of course la kan. Semua orang suka wangi. Betul tak? ^^ Tapi.... Korang tahu tak apa bahan yang menjadikan sabun tu wangi apa semua? Haaaaa, mesti tak tak tahu kan.

Sabun yang wangi ni adalah wangian yang telah diformulasikan dari bahan kimia dan menyamai bau-bauan bungan dekat taman tu. Hehehehe. Dekat supermarket semua jenis pewangi ada kan. Ada rose, lavender, lemon dan macam-macam lagi la.

TAPI !!!

Walaupun kita cuma pakai dan hidu je, bahan-bahan tu tetap masuk ke dalam badan kita melalui kulit dan hidung dan mengakibatkan sistem imun kita terganggu tau. Haaaaa. Ayokkk !! Tak pernah terfikir kan. Ni bukan reka-reka cerita tau. Ni memang ada dalam subjek sains kita tu. Kalau rajin pergi la belek balik. Hehehe :D


FAKTA TENTANG BASIC H SHAKLEE

  • RM49 untuk penggunaan lebih 5 bulan
  • Tanpa fosfat
  • Tidak bertoksik
  • Tanpa klorin
  • Tanpa bahan kimia yang merbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada kulit
  • Mengandungi PH yang seimbang
  • Mampu menanggalkan kotoran berminyak
  • 16 auns BASIC H boleh dicairkan dalam 48 geles air
  • Diestrak daripada ramuan semulajadi seperti jagung dan kelapa
  • Botol yang boleh dikitar semula
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Basic H boleh digunakan untuk mencuci puting susu anak. Kan kalau kita cuci pakai sabun dia still berkerak kan. Haaaa. Nampak tak perbezaan kalau guna Basic H ^^ Yang ada anak kecil tu boleh la standby sebotol basic H dekat rumah.




Basic H pun boleh digunakan untuk rendam buah-buahan. Biar kotoran yang masa kita beli tu tanggal dengan selamat. Kalau guna air je belum tentu kotoran tu tanggal. Paling-paling pun nutrien buah tu akan berkurangan.





Ni ibu-ibu suka la kan. Mana taknya. Dengan basic h semua kotoran degil dekat dapur tu boleh hilang. Tak payah nak sental banyak kali da. Dan paling penting ianya bebas kimia berbahaya tau :D



Wah wah wah ! Best sangat kan. Kita boleh berkemas dan kekalkan keselamatan rumah daripada anasir-anasir buruk yang bakal datang. Hehehe. Dan sangat selamat untuk dibuat mandi. Tak percaya? Nanti Nurul buat entri pasal tu ye ^^


Kalau korang nak order, boleh terus whatsapp Nurul ye dekat 0173575871. In Sha Allah, Nurul akan balas secepat mungkin. Hehehe. Kena cepat tau. Basic H ni jugak salah satu produk shaklee yang memang tengah hot tau ^^





You Might Also Like

6 Comments

  1. Replies
    1. wangi sis sabun dia.. tapi memang daripada alam semulajadi je :)

      Delete
  2. Berlipat anggur Tu lepas cuci ye

    ReplyDelete
  3. banyak kegunaan die ek..

    ReplyDelete
  4. Singgah kejap. Nampak macam best je benda nih.

    ReplyDelete

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D

Like us on Facebook

Total Pageviews

Follow by Email