PETUA HILANGKAN JERAGAT SECARA SEMULAJADI DAN SIHAT

Thursday, June 15, 2017

Assalammualaikum wbt,

Jeragat biasanya menyerang remaja tapi ada jugak kemungkinan yang dewasa pun boleh kena. Aktiviti hormon remaja yang tak stabil semasa akil baligh menyebabkan minyak dalam kulit menghasilkan secara lebihan. Jeragat atau yang dikenali sebabagi open comedo adalah sebuah tempat kecil yang berwarna putih atau hitam. Jeragat sudah semestinya boleh dikeluarkan dalam banyak cara. Ada salun kecantikan atau klinik yang menggunakan bahan semulajadi.


petua hilangkan jeragat

Petua hilangkan jeragat di muka secara semulajadi adalah jelas lebih praktikal dan murah. Awak tak perlu bersusah payah pergi klinik kecantikan hanya untuk menghilangkan jeragat je. Korang boleh guna bahan semulajadi je dan paling senang boleh buat dekat rumah je. Tak payah membazir da :D

Jeragat biasanya timbul dalam banyak cara di muka seperti hidung dan pipi. Kalau korang dah nampak jeragat dekat muka korang tu, korang wajib hapuskan sebab kalau korang biarkan je, jeragat akan berkembang menjadi jerawat. Kehadiran jeragat sekitar hidung atau pipi pasti menjadikan muka kita kelihatan tidak sihat dan boleh membuatkan keyakinan kita menurun. 

Meh Nurul share dengan korang macam mana nak hilangkan jeragat yang degil dekat muka kita ni :D



PETUA HILANGKAN JERAGAT

1. KULIT KAYU MANIS
  • Kulit kayu manis ni memang dikenali sebagai bahan untuk memasak. Walau bagaimanapun, kulit kayu manis jugak boleh digunakan sebagai penghilang sakit secara semulajadi untuk jerawat. Petua hilangkan jeragat yang menggunakan kayu manis adalah dengan tuangkan 1 sudu besar kulit kayu manis ke dalam bekas. Korang boleh campurkan dengan 3 sudu besar madu.
  • Madu adalah antibiotik semulajadi yang membantu melembapkan kulit dan kulit kayu manis sangat memainkan peranan penting dalam menyokong penjanaan kulit semula. Selepas madu dan kulit kayu manis dimasukkan, kacau kedua bahan tersebut. Lepas tu, gunakan bahan tersebut ke bahagian muka yang ada jeragat tu dan biarkan 15 minit. Akhir sekali, bilas dengan air suam dan keringkan muka menggunakan tuala yang bersih.

2. ALOE VERA
  • Semua orang tahu aloe vera mempunyai banyak manfaat besar bagi kesihatan rambut. Bermula dari menghitamkan sehinggakan menyuburkan rambut. Bukan hanya untuk hitamkan rambut je, aloe vera jugak boleh menjadi satu bahan semulajadi untuk menghilangkan jeragat. Petua hilangkan jeragat dengan aloe vera adalah mengambil aloe vera yang segar dan potong menjadi kepingan dan kemudian ambil gel dia.
  • Sebelum korang meletakkan ia, korang kena membersihkan muka supaya kotoran di muka tak tersumbat. Kalau muka dah bersih, korang boleh lah ratakan aloe vera tu dekat muka korang. Biarkan sampai kering lepas tu bilas dengan menggunakan air suam.

3. LEMON
  • Lemon masih dikategorikan sebagai keluarga oren tapi rasa lemon ni lagi masam daripada oren. Walaupun ianya rasa masan, lemon mengandungi asid dan vitamin c yang dapat menghapuskan jeragat degil. Macam mana nak guna lemon? Senang je. Korang sediakan lemon segar dulu dan kemudian potong menjadi 2 bahagian. Basuh muka korang dengan menggunakan air suam supaya liang pori muka tak tersumbat. Kemudian, korang oleskan potongan lemon tadi ke kawasan yang ada jeragat atau seluruh muka. Biarkan selama 15 minit walaupun rasanya agak pedih. Lepas tu, basuh muka dengan air sejuk.

4. PUTIH TELUR
  • Putih telur ni jarang orang guna sebab bau dia yang agak hanyir. Nurul pun tak suka. Hehehe. Tapi sekali sekala tu korang boleh cuba guna putih telur ni. First sekali korang wajib bersihkan muka korang dulu. Kemudian, guna putih telur ke kawasan muka yang ada jeragat. Biarkan sehingga dia kering dan oleskan lagi menjadikan ianya dua lapisan. Bila da kering tu, korang boleh basuh dengan air suam.

5. OVERNIGHT RENEWAL WHITENING CREAM
  • Cream nutriwhite shaklee memang dah terbukti secara klinikal dapat menghilangkan jeragat yang ada dekat muka kita tu. Buat pengetahuan korang, cream ni je pun dah dibuat kajian yang terlalu mendalam sebelum digunakan. Alhamdulillah, skincare shaklee semuanya 100% daripada bahan semulajadi.




MACAM MANA NAK ORDER ?

LANGKAH 1

Image result for ESELL

KLIK 'ORDER NOW' UNTUK ORDER DIRECT HQ



LANGKAH 2


WHATSAPP / SMS / CALL : 0173575871

KEDAI SHAKLEE NURUL : FB PAGE / IG


** COD AREA PUCHONG **




You Might Also Like

1 Comments

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D

Like us on Facebook

Total Pageviews

Follow by Email