CARA MERAWAT ULSER DENGAN BERKESAN - Syahirah Valiant

Post Top Ad

June 09, 2017

CARA MERAWAT ULSER DENGAN BERKESAN

Image result for ulser

Assalammualaikum wbt,

Ulser. Memang sinonim dengan manusia yang tak gemar minum air masak. Hehehe. Nurul la tu. Ni dulu. Sekarang tak lagi. Korang pun mesti pernah kena ulser ni kan. Apa orang panggil tu. Mata ikan eh? Lupe da. Bila dia dah pecah tu memang pedih sangat-sangat kan. Nak makan pun susah. Pedih dia kemain lagi.

Ulser dekat mulut ni biasa je. Tapi ada certain orang tu mengalami ulser di bahagian lidah, dinding dalam mulut atau sekitar tekak.


PENYEBAB ULSER
Walaupun ulser boleh diubati dan tidak berlarutan untuk tempoh yang lama, namun faktor penyebab masih tidak dapat dikenalpasti. Ada kajian yang menyatakan ulser ni diakibatkan oleh tekanan atau kecederaan.

Dan ada pulak yang berpendapat beberapa makanan seperti sitrus atau buah-buahan berasid boleh mengakibatkan ulser ni dan mungkin boleh menjadikannya lebih teruk. Bukan tu je tau, berus gigi yang tak sesuai atau tak berkualiti boleh menyumbang penyebab berlakunya ulser.


So, kalau kita sendiri yang kena ulser ni memang seharian tu kita takde mood sebab tengah tahan sakit. Tu kalau sehari. Buatnye sakit tu berhari-hari, haaaaa. Macam mana tu. Takkan la hari-hari kita takde mood kan ^^






MACAM MANA NAK BELI VIVIX?

LANGKAH 1

Image result for esell

KLIK 'ORDER NOW'



LANGKAH 2

NURUL SYAHIRAH BT SAMSUHAN

WHATSAPP / CALL / SMS : 0173575871

COD AREA PUCHONG





No comments:

Post a Comment

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D

Post Bottom Ad