RAHSIA AWET MUDA DAMBAAN SEMUA ORANG - Syahirah Valiant

April 25, 2017

RAHSIA AWET MUDA DAMBAAN SEMUA ORANG

Image result for awet muda



Assalammualaikum wbt,

Umur dah masuk 30 tahun tapi nampak macam gadis yang baru habis belaajr. Haaaa, gitu. Hehehe. Best kan kalau orang cakap kita macam tu ^^

Nampak lebih muda dari usia sebenarnya memang menjadi dambaan semua orang termasuk lah golongan lelaki. Siapa la tak nak macam tu kan. Kalau boleh semua orang nak.


Awet muda ini terserlah dari kulit kita yang sihat dan cerah bersinar. Berikut adalah praktik mudah untuk mendapatkannya sekali gus membantu anda tampil lima tahun lebih muda dari usia sebenar.


1. Amal buah dan sayur berwarna

Salah satu cara agar kulit jadi sihat dan bersinar adalah amalan makan makanan semula jadi berwarna-warni seperti blueberry, tembikar dan brokoli.



2. Keluarkan peluh

Gerakkan tubuh paling kurang 30 minit sehari untuk fikiran dan kulit yang sihat. Senaman akan melancarkan perjalanan darah. Wajah akan kelihatan kemerah-merahan dan segar beberapa jam setelah mengeluarkan tenaga yang cukup banyak. Atau boleh juga bersauna yang mana aktiviti ini akan menyebabkan jantung mengepam lebih banyak darah dari biasanya, seterusnya meningkatkan aliran darah ke wajah.



3. Solekan wajah

Jangan hanya pakai bedak dan lipstik, jadikan pemerah pipi sebagai solekan wajib. Blusher la katanya. Ia akan membantu wajah nampak berseri dan tidak terlalu pucat.



4. Krim dan serum malam

Malam adalah waktu terbaik untuk memulihkan kulit wajah. Krim dan serum yang anda pakai pada malam hari dapat membantu menutup pori-pori dan mencerahkan wajah.



5. Hilangkan kantung mata

Anda takkan nampak lebih muda dengan masalah kantung mata atau orang selalu panggil eye bag. Ia akan membuat wajah tampak kusam dan makin tua. Jadi cari cara untuk menghilangkannya, petua paling mudah meletakkan hirisan timun pada mata.



6. Gunakan masker wajah

Ini amalan yang boleh dipraktikkan pada waktu lapang. Masker yang dipakai dapat memberi nutrisi kepada kulit wajah. Ia membantu buat wajah tampak sihat dan bercahaya.



Jeng jeng jeng. Itulah serba sedikit tentang rahsia yang semua orang nak tahu. Sangat mudah dan tak mustahil nak dapatkan wajah yang awet muda :D




RAHSIA WANITA INI 20 TAHUN LEBIH MUDA DARI USIA SEBENAR










Image result for TESTIMONI VIVIX SHAKLEE AWET MUDA




Image result for TESTIMONI VIVIX SHAKLEE AWET MUDA





BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU MELAMBATKAN PENUAAN ?

Tahukah anda? Sel-sel dalam badan kita ni mengalami kerosakan setiap masa tau. Antara faktor-faktor yang menyebabkan kerosakan ni seperti pencemaran, tekanan, pengambilan makanan berproses, gaya hidup kurang aktif dan sebagainya.

Semua faktor ini boleh menyebabkan pembentukan radikal bebas dalam badan dan radikal bebas ini lah yang boleh merosakkan sel komponen; DNA.

Sebab itu salah satu rahsia untuk awet muda, jagalah kesihatan sel anda !






BAGAIMANA NAK UKUR PENUAAN ?

Macam mana korang nak ukur penuaan? Macam mana korang nak ramal umur korang tu? Ada orang kata tengok body composition, ada yang kata tengok muka orang tu, kalau berkedut, sah sah dah tua. Ada orang kata tengok ini la, itu la. Dan saintis kata, diaorang discover TELEMORE.



TELOMERE

Telomere, satu cap kecil dihujung kromosom, itulah pelindung sel, saintis mendapati kalau makin pendek telomere ni, sel terdedah kepada kerosakan, dan boleh membahayakan kita kepada penyakit kritikal yang lain. Ok, memang hebat. Saintis gunakan panjang telomere untuk mengkaji perilaku yang boleh menyebabkan seseorang itu cepat tua, cepat sakit, paling gila bila guna panjang telomere untuk predict jangka hayat seseorang.

Contoh, satu kajian menunjukkan orang yang buat yoga, boleh pelihara panjang telemore dari yang tak buat langsung. Sebab itu lah korang kena solat, barulah korang akan nampak muda daripada biasa. Bukanlah magik, tapi itulah ilmu Allah sangat luas.



BAGAIMANA VIVIX BERTINDAK UNTUK MELAMBATKAN PROSES PENUAAN ?

Image result for vivix shaklee


VIVIX adalah patented formula yang dihasilkan gabungan polypenols dan reseveratrol. Ia membantu melalui :-

1. Melindungi pemendekan telomere dan sekaligus melindungi kromosom kita.

2. Membantu melambatkan proses penuaan secara semulajadi.

3. Melindungi sel dan membaiki DNA dengan "lawan" radikal bebas.




CARA ORDER VIVIX SHAKLEE

Sila hubungi Nurul untuk mendapatkan consultation tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada Nurul. Sekiranya anda berada di sekitar Puchong, Nurul merupakan pengedar Shaklee di area Puchong. Untuk COD hanya di sekitar PUCHONG sahaja.




E-mail : syahirahvaliant@gmail.com

Call / SMS / Whatsapp : 017-3575871

Instagram : @syahirahvaliantbeauty



No comments:

Post a Comment

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D