MAKANAN KESIHATAN BUAT PESAKIT DARAH TINGGI DAN KOLESTROL - Syahirah Valiant

Post Top Ad

April 25, 2017

MAKANAN KESIHATAN BUAT PESAKIT DARAH TINGGI DAN KOLESTROL

makanan kesihatan kolesterol darah tinggi



Assalammualaikum wbt,

Cerita kolestrol dan darah tinggi ni memang adik beradik, kolestrol bila dah tinggi, habis salur darah sempit. Boleh jadi darah tinggi, kencing manis dan macam-macam lagi.



PEMAKANAN SIHAT SANGAT PENTING

Walaupun ambil vitamin Shaklee, pemakanan sihat sangat-sangat penting. Tujuan Nurul tulis ni sebab nak ingatkan yang kita semua kena jaga pemakanan. Kalau nak tahu kehebatan detoks, bukan sahaja boleh kuruskan badan tapi juga boleh turunkan darah tinggi. Jadi, pemakanan yang baik sangat penting, sebelum ambil apa jua makanan kesihatan yang terdapat di luar sana.


AKTIVITI KELUAR PELUH

Selain itu, jangan lupa keluarkan sedikit peluh, bekerja duduk depan komputer, dalam air-cond lagilah tak bagus tau sebenarnya. Kena keluarkan sikit tenaga untuk badan kita rasa cergas dan bertenaga. Jantung baik untuk meningkatkan kemampuan darah dibawa keseluruh badan. Senaman boleh kurangkan kolestrol.


FAKTOR UMUR

Ada juga beberapa kes di mana tekanan darah naik hanya disebabkan faktor umur. Biasa la tu kan. Umur badan tak sama dengan umur kelahiran bak kata tahun masihi. Umur badan perlu dikira dengan mesin yang tepat dan perlukan semua pihak memberi kerjasama. Umur ini menyebabkan sel makin lama makin tua dan sel tersebut tak seanjal dulu.


RESVERATROL SEBAGAI PENAWAR DARAH TINGGI DAN KOLESTROL

Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk menggelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesis buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.

Kalau korang nak tahu, anggur yang hidup di kawasan lembap lebih tinggi kandungan resveratrol berbanding anggur yang hidup di kawasan yang kering. Ini keranan bila berada di kawasan lembap, anggur sepatutnya lebih cepat rosak (berkulat). Tapi oleh kerana anggur muscadine ni nak survive, ia terpaksa menghasilkan lebih banyak resveratrol berbanding kawan anggur spesis yang lain/

Anggur yang dijual di pasaran Malaysia bukan jenis muscadine. Sebabitu boleh nampak kadang-kadang ada anggur yang sudan berkulat di pasaraya. Ia menunjukkan kandungan resveratrol anggur tu tak berapa tinggi. Sebiji buah anggur muscadine bersaiz sebesar buah golf dan harga sebiji sahaja buah anggur muscadine boleh mencecah hingga RM100 !!!



VIVIX : MINUMAN BOTANIK TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL.

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada resveratrol yang terkandung dalam wain merah.











MENCEGAH SEKARANG LEBIH BAIK DARIPADA "NANTI"


No comments:

Post a Comment

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D

Post Bottom Ad