KENAPA KENA KONSISTEN MAKAN SHAKLEE? - Syahirah Valiant

Latest

March 30, 2017

KENAPA KENA KONSISTEN MAKAN SHAKLEE?

Image result for consistency quotes


Assalammualaikum wbt,

Sekarang ni ramai yang ada niat nak cuba consume shaklee. Tak salah pun. Memang dialu-alukan. Tapi yang tak bestnya bila si dia nak kesan yang cepat. Awak, awak makan pun tak konsisten. Then nak kesan yang cepat pulak? Haihhh ! Mana boleh dapat macam tu. Nak sesuatu tapi tak usaha. Hurmmmm ~ Better check balik kenapa awak tak nak konsisten.


Kenapa kena konsisten makan SHAKLEE??


Shaklee adalah supplement yang terdiri daripada zat-zat nutrien yang sepatutnya kita boleh dapat daripada makanan kita. Tapi hakikatnya makanan sekarang ni zatnya makin lama makin berkurang. Dan yang paling mengejutkan adalah zat-zat daripada sayur dan buah-buahan pun dah berkurangan. Then macam mana kita nak dapat nutrien yang secukupnya kan?

Dah la pada awalnya zat dia dah berkurang. Bila dah petik dan disimpan, makin kurang jadinya. Itu belum lagi cite bila dah masak. So, tinggal apa je untuk kita? Semata-mata visual makanan tanpa zat? Padahal kita makan tu untuk dapatkan zat.

Apabila badan kita kurang nutrisi, ada kemungkinan besar kita nampak je sihat tapi hakikatnya badan kita tak tahan. So, kita akan mudah diserang penyakit, allergik, stress, kemurungan dan macam-macam lagi. Huhuhu ~ Mesti korang tak nak kan.


Jadi dekat sini, Shaklee merupakan agen untuk memenuhi lopong-lopong nutrisi tadi. Tapi dengan syarat ye ^^ :-

1. Makan mesti kena jaga. Jangan main bantai je nak makan apa.
2. Mesti bersenam & aktiviti fizikal.
3. Hubungan dengan Allah.


Shaklee tidak dicipta daripada bahan-bahan yang diwujudkan di lab tapi sebaliknya daripada bahan-bahan semulajadi dari alam. Ia membawa energi alam ke dalam diri kita. Bezanya Shaklee dengan sayur ialah shaklee terdiri daripada nutrien yang pekat dan padat untuk keperluan tubuh. 

Jadi bila kita makan shaklee, fikirkanlah ia adalah buah dan sayur-sayur yang telah dipermudahkan bentuknya untuk ditelan. Kalau tidak, sanggup ke kita nak makan 9 mangkuk sayur untuk tengahari? Belum lagi 7 bijik oren, 5 ekor ikan dan sebagainya. Sudah semestinya kita pun tak mampu nak makan banyak sangat kan ^^

Oleh itu, kita makan cukup sekadar kenyang dan kita tambahkan nutrisi dengan shaklee. Kembalikan segalanya pada Allah, atas usaha kita jaga kesihatan, mudah-mudahan kita makin sihat, kuat dan cantik. Amin ^^

No comments:

Post a Comment

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D