5 TIPS MUDAH IBU MENYUSU NAK KURUS TANPA EFFECT SUSU BADAN - Syahirah Valiant

Post Top Ad

March 15, 2017

5 TIPS MUDAH IBU MENYUSU NAK KURUS TANPA EFFECT SUSU BADAN


Assalammualaikum wbt,


Ramai ibu menyusu yang mengalami peningkatan berat badan. Mana tak nya, selera makan bertambah dan kerap makan sebabnya ibu menyusu ni cepat lapar selepas menyusukan anak. Tapi ibu-ibu jangan risau ye, penyusuan merupakan salah satu pembakar lemak yang paling berkesan lebih-lebih lagi selepas bersalin. Jangan risau, ibu menyusu nak kurus itu perkara paling mudah dan senang ^^




Ada sebilangan ibu-ibu taknak menyusukan anak sebab nak ada bentuk badan yang langsing. Sedangkan anak mendapat khasiat yang baik dari susu ibu sudah cukup untuk menggembirakan hati. Ibu menyusu memang memerlukan kalori yang lebih iaitu 200-500 kalori berbanding ibu normal.




5 TIPS MUDAH IBU MENYUSU NAK KURUS

1. Tangguh diet sehingga 2 bulan

Sebaiknya selepas melahirkan anak, jangan fikirkan lagi bab nak kurus ni. Beri peluang untuk penghasilan susu yang stabil dan tidak mudah terjejas. Kebanyakkannya selepas bersalin, bayi mengalami jaudis / demam kuning. Saat ini susu ibu sangat penting. Tapi kena ingat ye, penyusuan menyebabkan korang kehilangan 200-500 kalori TANPA DIET tau !



2. Susukan secara kerap dan tanpa had

Kajian telah membuktikan bahawa penyusuan dengan lebih kerap dan tanpa had sehingga lebih 6 bulan dapat mengurangkan berat badan dengan lebih cepat dan berkesan.



3. Pengambilan kalori 1500-1800 sehari

Image result for diet


Pengambilan kalori yang lebih penting untuk ibu menyusu. Jangan abaikan kerana kajian telah membuktikan pengambilan kalori yang kurang akan menjejaskan penghasilan susu. Jadi, amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang.



4. Berat badan hilang tak lebih 0.7kg seminggu

Kehilangan berat badan yang kurang dari 0.7kg seminggu tidak akan menganggu penghasila susu. Sebaiknya ibu menyusu biarlah kurus secara perlahan jangan terlalu mendadak melainkan korang memang taknak menyusukan anak. Lakukan senaman ringgan untuk pastikan otot-otot kekal kuat.



5. Kurangkan kalori beransu-ansur

Bila kalori berkurang, ini akan memberi kesan pada penghasilan susu terutamanya ketika ibu sakit atau pengambilan ubat tertentu. Makan dalam kuantiti yang sedikit tapi dengan kerap.





Set Kurus Ibu Menyusu ni membantu ibu-ibu untuk mengurangkan berat badan tanpa memberi kesan pada penghasilan susu ibu. Malah susu ibu akan bertambah banyak dan pekat. Paling best tengok bila berat badan anak juga bertambah mengikut aras panduan yang ditetapkan.








Akak ni lagi hebat tau ! Walaupun masih menyusukan anak tapi berat badan telah turun sebanyak 20kg. Fuyoooo ! Sikit pun tak effect pada anak dan penghasilan susu. ^^



SEBARANG PEMBELIAN BOLEH DILAKUKAN DENGAN KLIK GAMBAR DI BAWAH :







SEBARANG PERTANYAAN BOLEH CONTACT :

SMS / CALL / WHATSAPP : 017-3575871

INSTAGRAM : @SYAHIRAHVALIANTBEAUTY



COD : AREA PUCHONG



2 comments:

  1. nak kira kalori tu selalu failed. pastu kalau tak makan takot takde susu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu kena ada diet dan supplement yang sesuai ^^ kadar makanan yang kita makan sebenarnya takde khasiat yang mencukupi :)

      Delete

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D

Post Bottom Ad