Musykil Muslimah : Sanggul Bonggol Unta - Syahirah Valiant

Post Top Ad

January 06, 2015

Musykil Muslimah : Sanggul Bonggol Unta



Assalammualaikum

Menerangkan sanggul yang dibuat-buat adalah haram. Melainkan ianya memang rambut dia sendiri tetapi haruslah direndahkan sanggul itu jangan ditinggikan sehingga menarik perhatian orang lain. Zaman sekarang ni ada je tudung dan anak tudung yang ditambah sanggul atau bonggol dibahagian belakang. Haram tau jika kita memakainya. Seumpama merubah bentuk ciptaan Allah.

Kadang-kadang Ira ada jumpa dengan golongan muslimah yang suka sangat tinggikan sanggul. Kenapa nak tinggikan sanggul tu sedangkan kalau tak nampak pun dah nampak kemas sangat. Tahu tak, kalau kita tinggikan sanggul atau pakai skarf yang ada bonggol tu, tudung kita juga akan menjadi pendek. Hurmmm ~ Ira bukan nak cakap apa. Ni kan hukum hakam Allah. Ramai sangat yang tak kisah pasal ni. Ira harap janganlah kita sebagai muslimah ni tinggikan sanggul kita.

2 comments:

  1. yang nyata jelas haramnya janganla kita ikut.. dah ada panduan da Islam ni kan..

    ReplyDelete
  2. Yg diharamkn tu la yg krg nmpk cantik.. Manusia...

    ReplyDelete

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D

Post Bottom Ad