Liebster Award *First - Syahirah Valiant

Post Top Ad

September 26, 2014

Liebster Award *First


Assalammualaikum

tadi Ira tengok2 la cbox Ira.. last2 terjumpa Liebster Award.. first time Ira kena tagged.. thanks to ARA sebab tagged Ira.. so, Ira akan menjawab semua soalan awak tu.. :)


1. Maksud matang dari sudut pandangan awak ?
ok, matang ? Ira rasa matang tu ialah seseorang yang dapat tahu membezakan mana yang baik dan mana yang buruk. dan seseorang yang takkan pandang remeh tentang sesuatu yang sangat penting.

2. Pada usia berapakah anda rasakan itulah merupakan keputusan terpenting/ terbesar pernah anda lakukan dalam hidup anda ? Adakah anda rasa ianya melibatkan soal kematangan dalam hidup/ diri anda ?
Ira merasakan yang Ira pernah lakukan keputusan yang terpenting pada usia 16 tahun.. Masa tu Ira nak buat keputusan sama ada Ira mahu duduk asrama ataupun tidak.. dan Ira memilih untuk duduk di asrama.. Ira merasakan yang keputusan Ira adalah dari sudut kematangan.. Ira kena start berdikari.. :)

3. Pada usia berapakah anda pernah melakukan perbuatan yang anda rasakan tidak sepatutnya anda lakukan dan berhasrat tidak akan mengulanginya lagi?
pada usia 15 tahun.. Ira da kecewakan ibu dan abah dengan result PMR Ira.. dan Ira berhasrat tidak akan kecewakan mereka lagi.. Ira akan bagi result yang gempak kepada diaorang.. In Sha Allah..

4. Sesuatu peristiwa yang anda kesali dalam hidup anda. Adakah anda sering mempersoalkan mengapa ianya terjadi dalam hidup anda ? Apakah perasaan anda ketika itu ?
hurmmm ~ Ira tak ingat.. dan rasanya terlalu banyak...

5. Memaafkan kesalahan orang yang pernah mengkhianati anda. Adakah ianya merupakan salah satu cabaran terbesar bagi diri anda ?
yes !!! itu merupakan salah satu cabaran dalam hidup Ira.. walaupun ianya sakit sangat.. tetapi percayalah, jika kita da memaafkan seseorang itu, hati kita akan sentiasa tenteram..

6. Adakah anda pernah mempertikaikan keputusan yang dilakukan ibu bapa anda meskipun ianya nampak pahit dan sukar di mata anda ?
Ira pernah mengalami situasi ini.. memang pada mulanya Ira mempertikaikan keputusan ibu dan abah tentang masa depan Ira.. tapi satu je yang Ira ingat.. keputusan ibu bapa adalah kuputusan yang baik.. ibu bapa mana yang nak anak dia tak berjaya rite ? semua nak...

7. Penghargaan/ pemberian bermakna pernah anda berikan kepada ibu bapa anda.
hurmmm.. penghargaan ? pemberian ? ok.. Ira pernah berikan ibu abah sesuatu yang sangat2 la bermakna.. Ira tak pernah bagi sebelum ni.. dan Ira tak tahu sama ada Ira akan bagi lagi ataupun tidak.. Ira da bagi mereka dengan keputusan semester 3 Ira yang cemerlang.. Alhamdulillah...

8. Apakah pengorbanan terbesar pernah anda lakukan untuk kawan baik anda. Adakah ianya sesuatu yang berbaloi ?
Ira masih tak berpeluang untuk membuat satu pengorbanan untuk kawan baik Ira.. In Sha Allah suatu hari nanti..

9. Penhijrahan terpenting dalam hidup anda. Adakah ianya sesuatu yang memberikan kepuasan kepada hidup anda atau sebaliknya ?
Penghijrahan yang pernah Ira lakukan adalah satu kepuasan yang pernah Ira alami sepanjang hidup Ira..

10. Pernahkah anda mensia-siakan usaha/ pengorbanan ikhlas dari orang yang anda sayang kerana anda merasakan usaha/ pengorbanan yang dilakukannya itu adalah sesuatu yang tidak perlu. Terangkan perasaan anda ketika itu.
Ira pernah sia-siakan pengorbanan orang yang Ira sayang.. perasaan Ira masa tu berkecamuk dan rasa bersalah.. tapi nak buat macam mana kan.. Ira betul2 tak perlukan bantuan tu.

11. Adakah anda merasakan semua orang selayaknya diberi peluang kedua dalam apa jua situasi permasalahan/ perhubungan?
semua orang layak untuk mendapatkan peluang yang kedua.. dengan cara ini dia akan membaiki apa jua perangai buruk yang kita tak suka.


My Questions :

1. Pada usia berapakah anda merasakan sesuatu yang perlu anda lakukan adalah satu tanggungjawab untuk anda ?

2. Pandangan tentang blog saya.

3. Lagu favourite anda.

4. Pernahkah anda merasakan sesuatu yang anda lakukan adalah perkara yang sia-sia ?

5. Sejak bila start berblogging ?

6. Boleh anda lawat blog saya setiap hari ?

7. Apakah perasaan anda apabila mengetahui pasangan anda telah curang/ ada orang lain ?

8. Tarikh lahir anda ?

9. Describe about me.

10. Apakah perasaan anda ketika ini ?

11. Apakah kenangan manis yang anda tidak dapat lupakan ?


Anda ditagged !!!

3. Yana
5. Mellya
6. Budak
7. Rrsya
11. Balqis

Hope korang sudi jawab.. Tiada paksaan :)





7 comments:

  1. Thanks tag :) nanti kite jawab eh eh

    ReplyDelete
  2. Thanks Ira sebab tag zumal... Nanti zumal jawab k ^_^

    ReplyDelete
  3. Zumal dah jawab yer Ira http://duniazumal.blogspot.com/2014/09/liebster-award-part-14.html

    ReplyDelete
  4. Thanks tag. Nanti I jawab. Buat entri lelaju.:)

    ReplyDelete
  5. Salam ira, sy dah jawab. :)


    http://speedfreaktanthrum.blogspot.com/2014/09/2-liebster-award-by-syahirah-valiant.html

    ReplyDelete
  6. Baru perasan kena tag. Hehe...insyaallah, nanti akak jawab k (^^,) Thanks btw...

    ReplyDelete
  7. Dah jawab (^^,)
    http://yanapinkblossom.blogspot.com/2014/09/liebster-award-1.html

    ReplyDelete

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D

Post Bottom Ad