Soalan Yang Merumitkan - Syahirah Valiant

April 07, 2014

Soalan Yang Merumitkan

Love you so much. 

Assalammualaikum

Ira paling tak suka bila buat soalan math yang tak dapat jawapan.. bukan tak dapat jawapan apa, Ira tak dapat sebab mungkin Ira salah kira atau apa2 la kan ~ tapi memang memeningkan.. Ira kalau dah buat soalan math, memang sakit kepala.. tak kira lah soalan tu senang atau susah.. Ira pun tak faham la.. tengok dekat exam nanti.. confirm sakit kepala.. tu yang membuatkan Ira takde mood nak jawab soalan semua tu.. tapi soalan subjek lain takde pulak Ira pening2 bagai ni bila nak menjawab.. time soalan maths je.. kenapa ek ? korang tahu tak ?

Sebenarnya kan, soalan maths ni senang.. tapi kita yang merumitkan.. bagi pendapat Ira la.. tak tahu la pendapat korang macam mana... paling tension bila mula2 kita jawab soalan tu, tak dapat.. bila kita tanya cikgu, dapat pulak.. yang paling tak sangkanya jalan kerja soalan tu simple giler2 la.. yang peliknye kita langsung tak dapat.. korang pernah alami benda ni ? haha ~ mesti ada kan.. :) apa2pun, soalan maths ni memang mencabar otak kita ni.. :)

2 comments:

  1. Math sebenarnya yg paling mudah...
    sebab math tak boleh menipu...

    fakta yg sgt jelas...
    banyakkan latihan dan belajar dari kesilapan...
    formula jugak jgn lupa...
    saya suka math berbanding subjek lain

    ReplyDelete
  2. betullah tu...soalan math memang menguji ksbrn kita...gud luck dear

    ReplyDelete

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D