BAGAIMANA ANDA MENGUKUR KEIKHLASAN DALAM BERKAWAN??? - Syahirah Valiant

October 17, 2013

BAGAIMANA ANDA MENGUKUR KEIKHLASAN DALAM BERKAWAN???

(31) ulzzang | Tumblr

Assalammualaikum

apa itu kawan ? hurmm ~ macam menarik je kan.. ^^ korang semua ada kawan rite ? tapi korang faham tak apa maksud kawan yang sebenar ? adakah korang ikhlas menjadi seorang sahabat ? mari lah kita berfikir.. adakah selama ni keikhlasan untuk kita berkawan ada dalam diri kita ataupun tidak.. =)

Bagaimana nak tahu seseorang itu ikhlas atau tidak untuk berkawan dengan kita ? kita boleh melihat semua ni dengan perangai, riak muka ataupun keikhlasan dia untuk menolong kita semasa kita susah ~

Ada orang kata, "Ala.. pergi tanya dia, sama ada dia ikhlas atau tak berkawan dengan kita.. tapi jangan tanya dia ikhlas atau tidak sebaliknya guna ayat yang berlapis" ... Double meaning la maksudnya...

contoh, "Kau ikhlas tak berkawan dengan aku?" ... contoh je k ! ^^

Adakah dengan mengetahui dia ikhlas berkawan dengan kita menunjukkan dia ikhlas dengan kita ?? ermm ~ semua ni korang kena fikir sendiri.. korang lebih mengetahui isi hati sahabat korang.. Bagi saya, kalau kata bab-bab berkawan ni, Jangan pernah tanya dia ikhlas atau tidak berkawan dengan kita... sebaliknya, tanya diri kita, ikhlaskah aku berkawan dengan dia ... ??? kalau jawapannya ikhlas, adakah ianya benar-benar cukup ikhlas ??

Kawa bukan selalu ada masa kita memerlukan.. memang ada orang kata, "masa senang cari aku, masa susah tak la pulak kan"

We need to consider that our friends have their own comitment...

"memberi keihlasan kepada seseorang itu LEBIH BAIK daripada mengharapkan keikhlasan daripada seseorang"

No comments:

Post a Comment

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D