April 2013 - Syahirah Valiant

April 22, 2013

kenapa perasaan ny p'lu muncul ?

Monday, April 22, 2013 0
kenapa perasaan ny p'lu muncul ?
Large

Assalammualaikum & Annyeong ~

da lme btol dye menghilang... n slame 2 jgak la aq dpt lpekn dye.. tpi..., npe bru skang dye nk mncul blek ? saat aq da nk lpekn dye lak 2.. hurmm ~ adekah ny takdir aq ? klo da takdir aq.. aq trime seadanya.. jikalau sememangnye aq xdpt lpekn dye.. aq redha.. :') aq t'kjot gler ble dye mcej aq blek.. aq pkirkn dye da lpekn aq.. tpi xtwu la klo dye mcej aq stakat untk lepazkn bocn dye.. hurmm ~ aq mmg jdi tmpat untk mlepzkn bocn.. aq da twu da.. mmg smue org wt aq cm 2... aq mmg btol2 xphm.. adekah dye mcm y laen gk ? aq rse ye.. aq xtwu la npe aq ley ckp cmny... tpi firasat aq mengatakan dye mcej ngn aq stakat nk lpzkn bocn je.. smpai ble la bnde ny nk b'akhir... aq da xsnggop nk hdapi..

kang nty aq ttbe syg dye blek.. dye stop mcej aq ... aq da p'nh kne cm 2.. so, skang ny aq xnk kne cm 2 ag... aq xsnggop nk hdapi ag... aq xsnggop... mmg dri luar aq nmpk kuat .. nmpak kuat untk hdapi smue ny.. tpi p'cye lah.. aq sememangnye xsnggop nk hdapi smue ny... aq lemah... org y tgok aq.. dyeorg akn kte aq seorang y tabah... tpi aq adalah sebaliknye... aq bkn setabah mcm dyeorg sangkakan... awk... tlong... ~ klo awk xde niat nk syg sye.. please go away ! tlong phm sye... :/

April 18, 2013

I'm back !

Thursday, April 18, 2013 0
I'm back !
Tumblr_ml45lkuq161qhurlto1_500_large

Assalammualaikum & Annyeong ~

hoi2.. ! I'm back.. da lme Ira stop update blog.. ye la kn.. asyk xsmpat je.. ad je bnde y menghalang Ira nk update blog.. ble da free internet lak wt hal.. 2 y mlz 2.. huhu ~ tpi xpew.. skang ny Ira da kmbali mengupdate.. ok, Ira nk cte tntang khidupan Ira sbgai mahasiswi di KVOG.. *cewaah*! KVOG 2 singkatan bgi KOLEJ VOKASIONAL GOMBAK.. agk tension jgak stdy kt sni.. mcm2 bnde Ira kne wt... tpi untk cpai cite2 Ira.. Ira kne k'je kuat.. pas 2 da nk dkt final exam sem.. ag r kn... b'tmbah-tambah pning Ira.. y pling pning ble Ira kne settle kn keje s/u.. mse 2 hanya Allah y twu betapa seksanya Ira.. tpi Alhamdulillah ~ da selesai da keje Ira.. skang ny tnggal nk ciapkn assgnment2 y lecturer ksi.. da la mse submit smnggu je.. huhu ~ ap2pown Ira kne ciapkan jgak.. :/ k la.. 2 je la kowt Ira nk cte.. hehe.. sori la klo korgbce bocn.. otak da tepu da nk pkir nk update ap.. hoho.. xD

April 13, 2013

masa begitu pantas

Saturday, April 13, 2013 0
masa begitu pantas
Tumblr_mkz4yw6uzb1r113f8o1_500_large

Assalammualaikum

hurmm ~ mse bgitu pntas b'lalu kn ? kjp je Ira rse cuti skolh ny.. ecok da nk blek hostel.. huhu ~ sdeynye.. Ira xnk blek hostel ag.. Ira still nk dok uma ag.. rndu kt uma sgt2.. agpown Ira xpuas ag spend time ngn fmily.. tgok2 ecok da nk blek.. sumpah sdey ! klo bleh ~ Ira xnk dok asrama 2 ag.. Ira nk dok uma.. Ira xsnggop da.. t'lmpau pnt.. agpown klo Ira dok b'jaohan ngn fmily.. aty Ira slalu sgt rse xsdp.. n then Ira slalu sgt dmm.. 2 y xlrat 2.. hurmm ~ xpew la.. ny untk kbaikn Ira jgak.. Ira kne bljar bedikari ^^

April 09, 2013

one more day ~

Tuesday, April 09, 2013 0
one more day ~
Tumblr_ml01d8wrml1rlxa7uo1_500_large

Assalammualaikum

hari ni da hari rabu... esok khamis.. and esok lagi jumaat.. jumaat hari yang ditunggu-tunggu oleh budak2 asrama.. hehe ^^ hari jumaat kan hari balik rumah.. excited giler kowt ! lama da rasanya tak balek uma... rindu sangat2 kat ibu, abah ngn adeq2... walaupown adeq2 Ira 2 t'sgt la annoying.. tapi Ira still sayangkan dyeorg ^^ hehe.. xD sabar k... kejap lagi da nak hari jumaat.. tapi cuti kali ni kejap je.. sampai hari ahad je.. ye r kan.. tak de cuti peristiwa... tu yang balek untuk 3 hari je.. cuti 3 hari tu langsung tak cukup untuk Ira.. maybe sama jugak ngan kawan2 yang laen... ^^ betol tak apa yang Ira kata ? xD eh, k la.. ni je kowt yang Ira nak update... da tak de idea da.. nanti2 la Ira update ag k .. bubye... Assalammualaikum ^^

April 07, 2013

tak salah untuk kita bersedih

Sunday, April 07, 2013 0
tak salah untuk kita bersedih
Tumblr_miar42gj5z1qcg6rjo1_500_large

Assalammualaikum

memandangkan mood Ira hari ni tak berapa nak baik.. Ira nk cerita something kat korang semua... ok.., dalam kehidupan korang semua... korang pernah rasa sedih tak ? tak kira la sedih dari segi apa pon... of course la pernah rite ? dalam kehidupan seseorang takkan terlepas daripada kesedihan... bila Ira tengok orang yang sentiasa tersenyum ni... Ira pon ikot tersenyum... mudah sekali dia ukirkan senyuman untuk orang lain... berbanding dengan Ira... Ira sukar nak ukirkan senyuman untuk orang... Ira selalu sangat menangis... kadang-kadang Ira terfikir... kenapa la hidup Ira ni penuh sangat dengan kesedihan... tak tahu la kalau kesedihan ni Ira saja je mencari ataupun datang dengan tiba-tiba...

Ira teringin sangat satu hari nanti ada orang yang boleh buat Ira tersenyum... tapi sampai sekarang Ira masih tak jumpa lagi orang tu... Ira teringin sangat satu hari Ira akan tersenyum sepanjang masa.. tanpa kesedihan... tapi Ira msih tak berjaya lagi... selalu sangat Ira hidup dalam kesedihan... asyik nak menangis je... kadang-kadang tak ada apa-apa .. ttbe je Ira ley nangez.. Ira mintak jasa baik korang... Ira nak cuba untuk gembira dalam hidup Ira... Ira tak nak ada kesedihan lagi dalam hidup Ira... tapi Ira tak tahu macam mana caranya... please bagi tahu Ira macam mana caranya... :)

demam :'(

Sunday, April 07, 2013 0
demam :'(
Assalammualaikum

hurmm.. ad pown mse Ira nk update blog.. jrang kn Ira dpt update blog .. actually ary ny Ira demam.. huhu :'( Ira ingt smlm ibu dtg asrama.. tpi rpe-rpenye x.. sedey jgak mse ibu ckp ibu xdtg... tpi nk wt cmne.. ibu asyk cbuk je.. Ira xkesah mne pown.. kalo ibu dtg Ira ingtkn nk soh blikn ubat2 untk Ira mkn.. klo Ira dmm, msty nangez je.. Ira mmg xtahan ble dmm... klo Ira dmm, msty ad ibu ngn abah... tpi Ira kt asrama ny xde spe nk jge... kne la jge diri sndri... skang ny mmg Ira btol2 xlrat... dtg skolh ny pown kne gagahkn diri... Ira xnk pointer Ira mnurun nty.. so, kne la kn... ny Ira dmm xgtwu parents Ira pown ag.. hurmmm ~ xpew la.. xnk gtwu la.. xnk mnyusahkn dyeorg... Ira kne tahan kn diri... kuatkn smngat... jgan jdi lemah... sblom2 ny Ira slalu sgt lemah... so, skang ny Ira xkn jdi lemah da... Ira nk cbe jdi tabah... wlaupown Ira sket, Ira xkn gtwu spe2... biar lah Ira y tanggung smuanye sndiri... ^^ 

adakah semua ni salah saya ?

Sunday, April 07, 2013 0
adakah semua ni salah saya ?
Tumblr_mhk8wmyhjk1r28whro1_500_large

Assalammualaikum

awak, nape sampai sekarang saya masih tak boleh lupakan awak ? awak tahu tak sakit sangat hati saya bile ingatkan awak... semua ni salah saya kew ? semua ni salah saya kew kalau kite da clash ? semua ni saya lakukan sebab awak yang wat hal... awak sedar tak semua tu ? saya tak faham nape awak cepat sangat lupakan saya ..  tak pew la ... saya faham nape awak cepat sangat lupakan saya.. saya faham... saya akan belajar untuk lupakan awak saat ni... saya tak kan kacau hidup awak lagi.. walaupown hati saya ni saket sangat... saya akan tahan... saya takkan pernah menyusahkan awak lagi... saya akan tanggung saket ni sorang2... awak bahagia la dengan pasangan hidup awak yang baru... awk lupakan saya... n saya akan lupakan awak.. saya takkan cari awak lagi... segala kenangan yang pernah kite buat... akan saya lupakan semua 2...

saya tengok sejak awak da kapel dengan orang laen.. awak hepi sangat... 2 bermakna selama awak kapel dengan saya.. awak tak pernah bahagia rite ? saya minta maaf sebab seksa hati awak.. saya tahu selama 1 tahun kite bersama... awak tak pernah bahagia dengan saya... saya minta maaf wak... ~ 

April 06, 2013

1st Giveaway by Nabihah Ahmad

Saturday, April 06, 2013 1
1st Giveaway by Nabihah Ahmad

klik banner untk join !

Assalammualaikum

jum kite rmai2 join giveaway ny.. :)

sedey weii !!!

Saturday, April 06, 2013 0
sedey weii !!!
483604_558147947552688_704549836_n_large

Assalammualaikum

awk, npe aty sye sket sgt skang ny ? -_- sye kcau awk gne 6ber org laen.. sye mengaku sye mseh xley lpekn awk.. sye wt cm 2 cbb sye nk twu keadaan awk skang ny.. tpi ap y awk ckp kt sye .. amat mnyakitkan aty sye... sye mmg btol2 xsngke y awk akn ckp cm 2 .. slame ny sye ingtkn awk setia.... awk jjur ngn perasaan sndiri.. tpi, smue 2 cme andaian sye.. andaian sye meleset sme skali.. sye tnye awk , sme ad awk single or x.. awk kte awk single n awk still sygkn ex awk.. tpi y sye xley trime awk ckp nme ex awk bkn sye.. hurmm ~ awk.. awk ckp nme ex awk 2 Hasmah.. bknnye sye.. ap awk ny !!!! sye xley trime smue ny.. awk tuw x sentap gler ble awk ckp cm 2 .. sye pkirkan awk still sygkn sye... tpi rpe-rpenye x.. awk, sye mseh syg kn awk.. rse syg sye ny xp'nh pdam untk awk.. tpi ble sye twu cmny.. sye akn brusaha pdamkan ksih syg sye ny untk awk.. sye akn brusaha lpekn awk.. awk..., thankx cbb da p'nh bhagiakn sye dlu.. sye b'terima ksih sgt kt awk.. smoga awk akn jmpe ssorang y ley wt awk bhagia.. sye syg awk :')

April 04, 2013

10 situasi lelaki yang patut wanita faham

Thursday, April 04, 2013 2
10 situasi lelaki yang patut wanita faham
Tumblr_m7r5zx4x1y1rwjyvlo1_400_large

Assalammualaikum

hari ni Ira nak bagi pegetahuan kat korang semua.. hope korang terhibur dengan apa yang Ira yang share ni.. sekali gus dapat menambah ilmu pengetahuan korg.. *eceh~* hehe ^^

1. Bila si dia sibuk 

  • jangan kamu terhegeh-hegeh menyuruh si dia menjemput kamu di tempat kerja ataupun menemani anda untuk membeli belah.

2. Bila si dia ego

  • jangan sesekali kamu mempersoalkan tentang keegoan bila sikap begini sedang menguasai dirinya. lelaki amat payah untuk mengaku dirinya ego sebaliknya berpendapat ianya ketegasan.
3. Bila si dia romantik

  • ajaklah si dia bersiar-siar di tepi pantai ataupun makan malam di bawah cahaya lilin sambil mengenangi saat-saat manis pertemuan pertama dan jangan lupa selit sekali perancangan untuk masa depan bersama.
4. Bila si dia panas baran

  • jangan buat sesuatu yang boleh menyemarakkan lagi perasaan amarahnya. cuba kamu berdiam diri dulu sampai kemarahannya reda.
5. Bila si dia penat

  • jangan mengadu perkara ataupun bercerita tentang hal yang remeh. dalam saat sebegini si dia hanya perlu rehat yang secukupnya dan jangan memaksa dia membuat sesuatu yang boleh menambah kepenatan.
6. Bila si dia pentingkan diri sendiri

  • cuba berterus-terang dan meluahkan rasa tidak puas hati kamu tentang sikapnya itu. kamu patut bersikap terbuka dan memintanya supaya mengimbangi pendapat kamu juga. jangan lupa untuk bertoleransi antara satu sama lain.
7. Bila si dia mengongkong

  • kalau kamu memberontak, pasti akan dimarahi. tapi kalau menurut saja katanya takut menjejaskan diri sendiri. untuk itu, kamu perlu berkata padanya untuk membiarkan kamu untuk membuat keputusan sendiri asalkan tidak menjejaskan hubungan kamu berdua.
8. Bila si dia selamba

  • cuba tarik perhatian si dia. contohnya membuat sesuatu yang boleh menarik minatnya. orang yang selamba ini selalunya ingin kita memulakan dahulu. oleh itu, kamu patut merancang sesuatu untuk menarik minat si dia.
9. Bila si dia curang

  • jangan tuduh tanpa usul periksa. jika benar si dia curang, bersemuka dan tanya dengan si dia mengapa bersikap begitu. tapi kalau si dia tetap dengan keputusannya, eloklah kamu sendiri yang berundur dulu sebelum makin parah kelukaan hati.
10. Bila si dia lurus bendul

  • memang kamu boleh mengambil kesempatan ke atas dirinya tetapi jangan sampai memperlekehkan setiap tindak tanduknya. kamu patut menjadi perangsang padanya dan mengatakan yang si dia mampu membuat keputusan sendiri.

    

me with Ainon, Aishah at PPAS

Thursday, April 04, 2013 0
me with Ainon, Aishah at PPAS
Assalammualaikum

entri ni sebenarnya Ira da lama nak update... tapi asyik lupa je.. so, sekarang ni Ira nak update pasal tajuk yang kat atas tu ^^...

masa tu tak silap Ira hari selasa.. masa cuti sekolah k :) Ira dengan kawan-kawan tak ponteng sekolah k ... hehe xD kiteorang pergi sana sebab nak siapkan folio2 n assignment2 yang lecturer kasi.. perghhh ! memang banyak giler kowt ! tapi bez ! actually, Ira tak pernah pon pergi sana... tu la first time Ira pergi.. memang tak rugi.. suasana dekat sana memang bez.. nyaman je.. korang nak tahu tak napa Ira kata nyaman ? ye la kan.. mesti la pelik tibe2 dekat perpustakaan terasa nyaman je.. nyaman tu kan untuk suasana yang segar.. Ira kata kat sana nyaman sebab kat sana ada tasik.. cantikkkkkk !!! ok la... sekarang ni Ira nak kasi korang semua tengok gamba2 yang sempat kiteorang tangkap... see, belajar sangat la kan.. sempat lagi berposing-posing.. hehe xp


gambar ni cik Aishah kita yang tangkap... ok.. memang agak perasan k ^^ hehe..


hah ! ni la cik Aishah kita tu... :) dia ni memang agak muslimah sikit.. Ira suka kawan dengan dia sebab dia selalu tegur Ira kalau Ira ada buat kesalahan pasal Islam ^^


ni Ainon dan Aishah.. diaorang cantik2 & comel2 rite ? ^^


ni Ira & Ainon... jangan tengok yang pakai baju pink tu.. tak comel.. korang tengok yang pakai baju hijau tu.. comel sangat2 kn ? ^^


ni cik Ainon kite ^^


ni kiteorang bertiga.. dari kiri Ira ^^ and then Ainon.. yang last sekali tu Aishah :)


ni keseluruhan gamba .. ni Ira edit ^^ Ira kalau da bab2 mengedit gamba.. memang suka.. hehe...

ok, tu je lah gamba2 yang Ira dapat kongsi.. actually banyak lagi.. tapi malas lak nak upload.. dengan internet yang lambat camni.. memang lambat la kan nak tunggu... hehe ^^ Ira cadangkan kalau korang nak study.., korg gi la PPAS kat Shah Alam ni.. memang terbaekkkk !!! hehe xD







Segmen Follow April hingga Disember 2013

Thursday, April 04, 2013 10
 Segmen Follow April hingga Disember 2013

tekan banner kt ats 2 nk join tw ^^

Assalammualaikum

ary ny Ira ad jmpe sa2 segmen ny.. segmen ny b'tjuan untk meningkat followers kite.. hehe xD jum kite join rmai2.. klo korg jmpe blog Ira ny.. follow la k :) akn difollow blek.. InsyaAllah.. klo bleh ringan2 kn la tgn korg untk mengomen ap2 entry dlm blog Ira ny.. :)

Bila Lelaki Merajuk !!!

Thursday, April 04, 2013 0
Bila Lelaki Merajuk !!!
Tumblr_mkllibmicd1rq1ov0o1_500_large



Beri masa bersendirian

apabila lelaki kesayangan anda merajuk, mereka memerlukan masa untuk menenangkan fikiran. jangan sangka perselisihan faham antara kalian hanya memberi kesan kepada anda sahaja. kebiasaannya, mereka lebih banyak mendiamkan diri. jangan diganggu dan beri mereka peluang untuk berehat daripada bebelan anda.

Sentiasa beri sokongan

bila lelaki melayan merajuk, mereka tidak mengendahkan anda sebagai tanda protes. jika dia sedang menonton rancangan televisyen, duduk dan temannya tanpa berbicara sepatah pun. walau tiada komunikasi antara anda, dia tahu anda tetap kekal di sisi walau apa jua berlaku.

Jangan tanya perasaannya

elak bertanya apa yang dia rasa kerana anda tahu dia sedang marah dan merajuk. jangan buat si dia rasa jengkel dengan sika sambil lewa anda.

Buang ego wanitamu

bukan lelaki sahaja mempunyai ego. wanita juga mempunyai sikap itu. namun, tidak salah sekali sekala anda membuang rasa itu demi si dia yang anda sayang. jika terlalu lama rajuknya, ucapkan maaf dan bertolak ansur itu kunci kejayaan sesebuah hubungan.

Buat kejutan sempurna

jika wanita merajuk, lelaki sering menghadiahkan jambangan bunga bagi merawat hati nan lara. apa kata anda lakukan perkara yang sama. hadiahkannya coklat atau undang makan malam romantis dengan hidangan yang khas dimasak oleh anda.

Tahu masa yang tepat

sebaik sahaja mendapatkan senyumannya kembali, duduk berbincang dalam keadaan yang tenang mengenai perselisihan faham tersebut. jangan biarkan persoalan dibiarkan tergantung begitu sahaja.


ok awak-awak sekalian.. awak-awak da baca apa yang kita update right ? so, apa kata awak-awak komen .. :) tq ^^

April 03, 2013

miss him !

Wednesday, April 03, 2013 0
miss him !
Assalammualaikum

dear awk,
sye amt mrindui awk saat ny.. kekadang sye merasakan diri awk ad dkt ngn sye.. sye nk awk sntiase ad dekat ngn sye... tpi sye sedar smue 2 xkn berulang lgi.. sye sedar wak ...awk twu x? sye nk sgt awk jdi milik sye.. tpi smue 2 cme angn2 sye je.. smue 2 xkn p'nh b'laku... tpi.... sye ad angan2 sndiri.. InsyaAllah angn2 sye 2 akn jdi knyataan... tpi sye xley nk b'hrap sgt.. sye tkot sye akn sket aty nty..

awk,
saat sye stalk fb awk.. awk nk twu x ap sye nmpk ? sye nmpk awk ad relay ngn org laen.. btol kew wak ? awk twu x perasaan sye saat 2? aty sye sket sgt wak... sye xsgke smudah dn scepat 2 awk cri pengganti sye.. hurmm ~ tpi xpew la.. mmg bkn jdoh kite.. sye sedar ! tpi smue 2 satu knyataan y xley sye trime.. bgitu mudah awk mlupakan sye .. sye bkn maen ssh nk lpekn awk... tpi awk sng2 je lpekn sye.. ble sye tgok gmba org y awk syg skang ny.. mmg sye akui.. dye mmg cntek & comel sgt.. klah sye.. ;) dye mmg pdan dgn awk.. sye hrap awk akn bhagia kn dye.. n sye hrap awk akn bhagia b'sme dgn dye..

klo sa2 ary nty sudah ditakdirkn kite b'sme.. sye b'syukur sgt.. jikalau suda ditkdirkn jdoh kite xb'sme.. sye redha.. smue 2 Allah da rncang y t'baek untk kite.. walaupown sa2 ary nty awk nmpk sye ngn laki laen.. p'cye lah ~ sye ngn dye lgsung xde ap2.. sye xkn p'nh anggp dye lbeh dri seorang kwn.. di aty sye cme ad awk sorg.. tiade y laen.. awk kne p'cye ...

April 01, 2013

bnde bru :)

Monday, April 01, 2013 0
bnde bru :)
Assalammualaikum & Annyeong ~

sjak blajar jdi setiausaha ny.. bnyk bnde Ira da blajar.. korg nk twu x ap y Ira da blajar ? hurmm.. actually, bnyk bnde y Ira da blajar..  hurmm ~ korg nk twu x ? hehe xD Ira da start blajar wt minit msyuarat.. k, mnit msyuarat y agk ssh.. pning kpale nk wt.. tpi Alhamdulillah Ira ley wt.. tpi xtwu la nty ingt format kew x.. hrap2 ingt ~ :) pas 2 Ira da blaja wt memo.. ny mmg sng... Ira ske sgt wt memo.. ^^ cbb sng n simple je dye nye format.. InsyaAllah Ira akn ingt.. n last skali Ira da blaja wt surat p'niagaan.. ny sderhana je.. tpi ley la wt gk.. ^^ eh, k la.. ny je Ira nk cte.. xde idea da nk 2lis ap da.. klo Ira free ag.. Ira update ag k.. :)