10 Fakta Tentang Kucing - Syahirah Valiant

December 17, 2012

10 Fakta Tentang Kucing

10 Fakta Menarik Seekor Kucing

Assalamualaikum & Annyeong ~

k, ary ny Ira t'lampau rjin lak nk ksi fakta2 n tips2 ny.. slalunye Ira mlz sgt.. ntah hangin ap y dtg pown xtwu.. hehe.. ok, korg nmpk x gmba kt atas 2? yeah ! ad meow la.. hehe.. spe y ske kucing kite geng k :) kdg2 Ira ad gk jmpe org y xske kcing.. sperti la kwn Ira.. xtwu la npe dyeorg xske.. comey ap kcing.. :D

Majoritinya setiap orang mesti ada bela kucing kat rumah. yela kn~ buat peneman kalau bosan. Ira suka sangat cakap dengan kucing Ira kalau Ira tengah marah ataupun tengah bosan. biarla kucing tu tak faham. asalkan lepas Ira cakap dengan kucing, Ira akan senyum balik. dalam tak sedar, sebenarnya kucing ada banyak fakta menarik yang kita tak tahu selama ni. korang semua nak tahu apa bende fakta nya? jum kita scroll ke bawah lagi.. hehe :)

Fakta Menarik Mengenai Kucing

  • kucing boleh membezakan antara warna ungu, biru, hijau dan kuning.
  • kucing boleh balik ke rumah walaupun di buang jauh-jauh, tanpa disediakan kompas.
  • kucing mempunyai ingatan jauh lebih baik daripada anjing, monyet dan orang utan.
  • kucing boleh mengeluarkan lebih daripada 100 bunyi.
  • kucing mempunyai kelajuan hampir 50 KM/j.
  • kucing akan menjilat badannya setelah mengalami kejadian berbahaya bertujuan untuk menenagkan dirinya.
  • kucing tidak pernah berpeluh, walaupun setitik.
  • kucing mempunyai DNA yang berjenis AB dan boleh di padankan dengan manusia yang berdarah AB.
  • kucing betina mengambil masa lebih kurang 58-65 hari ketika buntingnya.
  • kucing mempunyai suhu normal nya adalah 38.6 darjah celcius.

wahhh ...~ uniknye meow aka kucing.. hehe xD bru Ira twu keistimewaan kucing ny... nmpk comel dan pnoh dgn keistimewaan.. jum share2 ngn kwn kite k... bubye :)

No comments:

Post a Comment

Setiap kata-kata anda akan memotivasikan diri seorang gadis yang ingin menjadi yang terbaik. In Sha Allah :D