August 2012 - Syahirah Valiant

August 30, 2012

Cinta jarak jauh & cara mengatasi rindu

Thursday, August 30, 2012 0
Cinta jarak jauh & cara mengatasi rindu
 

Bila terasa rindu, apa sahaja yang dibuat semuanya serba tidak kena. Semuanya tidak menjadi. Betul tak ? kalau xbetul pown, cakap je betul .. hehe ^^ Kalau dah rindu kita akan terbayang-bayangkan si dia. Masa makan kita akan teringatkan dia berada disamping kita. Waktu tidur pun kita akan terbayangkan dia. Lebih-lebih lagi jika si dia adalah insan yang paling kita sayangi.

Bila rindu, apa yang harus kita lakukan ? Ada ke cara untuk mengubat rindu ? Mesti la ada. Jum kita semua terjah apa ubatnya. *winkwink ;)

Hubungi orang yang dirindui

Tidak dapat dinafikan hanya mendengar suara si dia sudah cukup untuk menggembirakan kita. Secara tak langsung kita akan tersenyum atau menangis bergantung pada tahap betapa kerinduan yang dialami. Selain calling, kita juga boleh sms, e-mail, BBM, video call atau berutus surat. Dengan cara ini perasaan rindu yang ada dalam hati akan terubat.

Melihat foto atau video si dia

Kalau rindu, tataplah gamabar atau videos si dia. Korang mesti ada wat album gmbar tntang korg ngn si dye rite? so, apa ag .. g la cpt2 ambk album 2 and then, tataplah spuas-puas korg gmbar 2 .. kt fon korg jgak msty ad video psal dye .. msty ad ny .. jgn tipu .. :p hehe ^^ kalo korg tgh on9 tu .. pas 2 ttbe rindu ngn si dia .., korg bkk la web2 korg untk tgok gmba atau video y korg ad .. dgn cre ny, serba sdikit dpt mengubat sket rndu yang korg alami.

Kunjungi tempat yang pernah dilewati bersama

korg p'gilah tmpt2 y korg ngn si dia slalu p'gi .. klo nk ajk dye, ajak la skali .. jgn lpzkn pluang keemasan ny. jikalau org y korg syg tu ngh bz or ad jaoh ngn korg. korg p'gilah sorg2 ek. bgi prempuan, jgn g sorg2 k. ajak kwn, adeq atw spe2 je untk di bwk teman. zaman skrang bhaya. so, be careful :)

itu shaje y dpt Ira kongsi b'sme .. korg try dlu k .. hope rndu tu akn terubat :)

August 28, 2012

gangnam style ?

Tuesday, August 28, 2012 0
gangnam style ?
Asslamualaikum & Annyeong

korg smue sehat ? xnk tnye Ira sehat kew x ? hehe ... Ira sehat je .. kwn2 Ira kte da mkin tembab naek skolh ... hehe .. ^^ actually post Ira kli ny psal gangnam style .. ap 2 gangnam style ? gangnam style 2 sa2 video & lgu dri korea .. t'kjot Ira ble tgok video 2 popular .. kt skolh pown da heboh .. bez sgt kew ? bgi Ira xbez lgsung ... walaupown Ira ny pminta fanatik kpop ... but lgu gangnam style xmemikat aty Ira .. sorry 2 say kpade pminat gangnam style .. hehe ^^ klo korg nk tgok sme ad bez kew x .. g la tgok kt youtube ... n then , cbe kongsi ngn Ira bez kew x ... :)

August 25, 2012

akhirnye ~

Saturday, August 25, 2012 0
akhirnye ~

Assalamualaikum & Annyeong

cuti skolh da nk tmat .. ecok last ... huhu ~ sedeynye ... rse kjap je mse b'lalu ... actually Ira mlz nk g skolah ... hoho ~ cmne ngn ary rye korg ? msty meriah kn .. rye thun ny xsberapa meriah untk Ira ... xtwu r npe .. mybe cbb Ira da nk PMR .. kne focus .. cbb 2 kowt .. bocnnye ... ~ ble la pmr nk abz ny ? xsggop da .. Ira risau cgt nk ambk pmr ny .. rse xready pown ad gk .. hurmm ~ cmne ek ? ^^

August 24, 2012

Cara mendapatkan cinta sejati

Friday, August 24, 2012 0
Cara mendapatkan cinta sejati
Assalamualaikum & Annyeong ... ^^ skang ny Ira nk share sumething ... sumber dri Mr.Google ... sweet sgt ...! :p ny cre nk dptkn cinta sejati ... Ira xp'nh dpt ... msty slah seorg dri follower Ira da dpt kn ? msty r dpt kn ... hehe ... jum kite terjah ap tips2 nye ^^

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

cinta hrus direstui agama, hukum, kluarga & masyarakat.

cinta sjati tdak dpt dibeli dgn duit ttpi dgn pngorbanan.

bina & jge cinta y anda ad hgga ke nfas akhir.

jgn jdi playboy/playgirl & hindari playboy/playgirl.

jika tdak suke atau hnye menganggp itu adlh hbungan y biase sje ..., jgn b'cnte dgn org itu krana ia akn myakitkn atynye.

ktekn cinta jika kita ykin dye adlah jdoh dri Illahi & dye psangn kite.

crilah org y baek, setia, jjur & cinta kpade kite.

jgn b'cinta/b'nikah sblum dewasa (21 thun ke ats).

jgn p'nah sakiti org y kite cintai dgn ap jua alsan pown.

cintailah krana dri dye bkan krana harta mhupun rupa pras & no free sex !

hurmm ~ ssah gk kn nk cri cinta sjati ... tp klo kite cbe ... xmstahil ssh 2 akn b'tukar mnjdi sng ... hehe ^^ so, klo korg nk cbe ... sila la ~ InsyaAllah , dgn izinNya ..., korg akn mndpat cinta sjati y sbenar ... ^^


August 23, 2012

Apabila lelaki menangis

Thursday, August 23, 2012 0
Apabila lelaki menangis
Lelaki mudah untk menangis ... perempuan kne igat, tdak semestinye prempuan je y ley nangez ... lelaki juga manusia biase sperti prempuan ... mmpunyai prasaan y sme di kala sedih ...
mmg sukar untk kite temui seorang lelaki y mudah mnangis .. kdang kala mreka cme menangis di dlm aty sje ... ini disebabkn mreka mmpunyai ego y sgt tggi ... that's why prempuan juge p'lu mnjage aty lelaki spertimana mreka mnjaga aty kite (kaum prempuan) ... ^^

lelaki akn mnangis apabila smpai di satu thap , dimana lelaki itu sudah tdak than lgi dgn msalah y dihadapi ... lelaki lbih suka mnyimpan smue prasaan sedih di dlm aty ...

apabila lelaki mnagis, tdak b'mkna lelaki itu pondan atau pun lemah ... stong gitu ~ hehe ^^ sbenarnye air mata lelaki mnunjukkan tnda2 lelaki itu seorang y ikhlas, pnyayang & setia ...

lelaki y mudah mnangis di hdapan kekasih ... mmbuktikan y lelaki itu sgt syg pada psangannya ... lelaki akn menitiskan air mata apabila perasaan mereka dikhianati ataupun di sakiti oleh orang y mreka syg ..

kpada wanita y mmpunyai teman lelaki y sbegini rupa ..., p'cyelah .., anda sgt b'tuah ... jagalah teman anda dgn baek :)



August 22, 2012

Tanda wanita CEMBURU

Wednesday, August 22, 2012 0
Tanda wanita CEMBURU

Assalamualaikum & Annyeong ...

Wanita & perasaan cemburu memang tak dapat dipisahkan ... walau sedetik ... perasaan itu akan hadir juga ... terutama apabila melihat insan-insan yang dia sayangi ...

Tetapi, lelaki kadang-kadang tidak memahami bahasa yang ingin disampaikan oleh wanita ... dan kadang-kadang , ada juga yang sengaja buat tidak tahu ...

Wanita pula seringkali bermain dengan bahasa isyarat dan juga perbuatan ... jarang sekali yang mengucapkan 
"awak, saya cemburu..."

mereka selalunya akan membiarkan pasangan mereka t'tanya-tanya dengan sikap mereka ... dan b'harap agar diri mereka difahami tanpa perlu menjelaskan sepatah pun ...

jika bercakap di telefon, mereka lebih suka mendiamkan diri dan hanya menjawab "ermm" ... itu tanda cemburu atau tidak puas hati ... jika berhadapan, mereka lebih suka mendiamkan diri dan memalingkan muka ke arah lain ...

seringkali memeriksa telefon bimbit pasangan mereka juga salah satu tandanya ... tak salah ... cuma perlu berpada-pada ... janganlah hingga pasangan mereka tertekan ... asal mesej masuk je nak check kan ?

mereka juga suka menjejak pasangan mereka ... ingin mengetahui kemana mereka pergi dan dengan siapa ... dan kurang menggalakkan pasangan keluar bersama rakan ...

itu tanda-tanda perempuan cemburu ... so, kalo korg ad nmpk awek korg wt cmny ... be careful k :) jgn sakiti aty dyeorg ek .. aty prempuan lmbut sgt ..~

Gmbar rye

Wednesday, August 22, 2012 0
Gmbar rye
Asslamualaikum & Annyeong

ary ny Ira rjin ckit ... Ira nk share gmbar rye Ira thun ny ... korg nk tgok ? jum ^^


ny gmba atok Ira ... cntek x ? of course r cntek ... atok kite kn ... hehe ^^ 



ny lak kluarga acik kite ... tema pinky thun ny .. ^^


tadaa ~ ny la fmily Ira ... cbe cri Ira y mne .. thun ny tema kning lak .. cbe tgok lntai 2 ... sme wrne kn ... hehe


ny parents Ira ... happy fmily gitu ~


ny adeq-beradeq Ira ... ^^


ny cucu atok kite ... sme dgn kazen2 kite .. rmai x ? ^^


ny plak fmily maklong kite ...


ny fmily maman kite ...

ok la ... ny je gmba ira y dpt Ira share ,,.. bnyk ag sbenarnye ... tp mlz plak nk ltak ... sori k ~ hehe XD

August 21, 2012

About my raye !

Tuesday, August 21, 2012 0
About my raye !
Assalamualaikum & Annyeong !

mcm mne rye thun ny ? bez ? msty r bez kn ... hehe :D rye Ira bez sgt2 ... happening gler r kt Jhor ... first time rse happening cmny ... mcm2 gmbar kteorg capture ... cntek beb ! hoho :p  Ira xsmpat nk upload gmba 2 smue  kt blog ... internet slow gler babeng ...~ klo korg nk tgok .. g kt fb Ira .. bnyk lorh ~ 2 pown klo korg nk tgok ... klo xnk xpew ... Ira xkesah ... btw ~ Ira nk ucpkan Slamat Ary Rye ... Maaf Zahir & Batin ... Ira mnx maaf klo Ira ad wt slah kt korg smue ... kowt2 Ira ad t'ksar bhase dlm blog ny ... mnx maaf ye smue .. hope korg maafkan ... k la .. gtg ... bubye :)

August 15, 2012

dpt trime knyataan ^^

Wednesday, August 15, 2012 0
dpt trime knyataan ^^
akhirnye aq dpt trime knyataan y koe bkn untk aq ... mmg sukar ~ tp aq cbe ... aq da xsggop nk sketkn aty aq sndiri dmi untk koe ... tpu klo aq ckp aq xsyg dye ag ... jjur aq ngaku ... mmg aq syg dye ag ... tp jdoh kteorg xlme ... nk wt cmne kn ... Allah da tntukan y t'baek untk aq ... aq trime seadanya ... ckup smpai cni aq kapel ... InsyaAllah dgn izinNya, aq akn jmpe lelaki y btol2 & ikhlas mcintai aq ... :')

Freebies cute icon part 1

Wednesday, August 15, 2012 0
Freebies cute icon part 1

http://dl2.glitter-graphics.net/pub/51/51082b97w96e86g.gif


http://dl10.glitter-graphics.net/pub/369/369220a3hjk9pcg9.gif


http://dl6.glitter-graphics.net/pub/440/440576q8wrax7se2.gif


http://dl8.glitter-graphics.net/pub/1008/1008838wybxuht5da.gif


http://dl5.glitter-graphics.net/pub/369/369195adsuu9rgnl.gif


http://dl10.glitter-graphics.net/pub/359/359200iiyh25l9kg.gif


http://dl.glitter-graphics.net/pub/440/440661fd1i5ezs05.gif


http://dl5.glitter-graphics.net/pub/638/638145bltz6zqhdo.gif


http://dl4.glitter-graphics.net/pub/1009/1009254cq7evun01h.gif


http://dl6.glitter-graphics.net/pub/638/638146kvkkfs33zm.gif

30 Perkara Perempuan Tidak sempat Cakap Pada Lelaki

Wednesday, August 15, 2012 0
30 Perkara Perempuan Tidak sempat Cakap Pada Lelaki
Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

Senjata wanita adalah airmata!!

Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

da puas bace ? msty korg da p'nah lalui rite ? Ira sndiri pown da ad pngalaman ... ap y artikel ny ckp smuenye btol2 belaka ... bgi Ira la .. xtwu r bgi korg cmne ..