June 2012 - Syahirah Valiant

June 28, 2012

Akhirnye ~

Thursday, June 28, 2012 2
Akhirnye ~
Assalamualaikum

hoho ... ary ny Ira excited sgt nk update blog ...
korg nk twu knape ?
cbb .... cbb ... tdy kt skolh ad kejohanan sukan ...
bes sgt ... meriah !
walaupown pnas2 ... dmi uma MERAH ... Ira sggop dok tgh2 pnas 2 ...
skang ny kple pown da pning ... hehe ~
xkesah pown smue 2 ...
y pling pnting ....

|
|
|
|

uma merah mng ! johan !
haha ... hepi gler ... bnyk kategori lak 2 ...
kteorg blz blek ... thun lpz nmber last ... so, skang ny naek troz nmber 1 ... :)
thankx untk psukan uma merah ... u are the best !
kteorg mng mte keseluruhan ...
n then p'barisan uma skan ...
pas 2 maskot t'baek ... (kteorg nye maskot ayam)
n then uma t'baiik ... pas 2 uma skan y b'disiplin ...
smue kteorg kongker ...
tp uma merah rugi ckt ... olahragawan & olahragawati dri uma biru ...
dyeorg 2 asyk jdi olahragawan dri dlu ag ...
rugi2 ~ hehe
tp ap2pown kteorg mng !!!!!!
Laksamana BOLEH !!!!!

June 19, 2012

PMR trial akan tiba !

Tuesday, June 19, 2012 2
PMR trial akan tiba !

Assalamualaikum kwn2 ...,

cmne ngn ary awk2 smue ? ad ap2 y bez b'laku x ? :) 
ary ny kt skolh Ira xblaja sgt ... mybe ckgu xde kowt ~ nta la ... Ira pown xsure ... hehe :p  <-- xkesah dgn p'kembgan skolh !
skjap je mse b'lalu ... skang ny da nk akhir bln 6 ... n then bln 7 ...
confirm rse kjp bln 7 tu ... tp kje Ira sbgai seorang plaja xp'nh abz ... mmg lumrah kn ?
n then bln 8 ... huhu ... 1 OGOS akn tbe jge ... nk je Ira b'hnti kn mse ..
hehe ... nmpk sgt menipu ... :p
korg nk twu 1 OGOS tu trikh ap ? hurmm ~ debaran y p'tme untk calon PMR ...
trial PMR lorhh ~ haizzz ... ~ stdy pown xfull lgi ... cmne la nk jwab nty ..
tdy ckgu Ira ad ksi tgok sa2 k'tas kelayakan untk msok MARA n TEKNIK a.k.a VOKASIONAL ... 
nmpk mcm mustahil je Ira dpt g ... MARA 2 da tntu Ira xnk ... xmnt ...
Ira nk try mntk Teknik ... but dye tgok result trial ... huhu ~
n then , dye ad bgi bbrapa kmpuln ... y Ira igt Aliran kemahiran n aliran vokasional ..
bnyk ag sbenarnye ... tp Ira da xigt ... hehe
aliran vokasional 2 untk org y da pro dlm ssuatu bdang ...
dye juz nk kmbang kn ag kmahiran ... of course r result trial kne y tggi2 ...
y aliran kmahiran laen plak ... kmhiran ny ag sng kowt ...
walaupown kite xde kmhiran dlm ssuatu bdang ... aliran 2 bleh ajr drpd mula smpai la akhir ...
n ..............  result trial bleh rndah ...
wahh ! sng je kn .. tp Ira akn cbe y t'baek ... hope impian Ira slame ny akn t'mkbul ...
Aminn ~
ok la ... gtg ... bubye ... Assalamualaikum smue ;)

June 17, 2012

Ada Empat Sifat Kita ... Anda Yang Mana Satu ?

Sunday, June 17, 2012 2
Ada Empat Sifat Kita ... Anda Yang Mana Satu ?
Assalamualaikum

ary ny Ira nk ksi tips ckt ... tp ny pown Ira ad ambk kt blog org laen ... Ira juz nk kongsi ngn korg ;)
Here we go !

SANGUNIS, SI POPULAR

Keperibadian yang menarik, punya sifat jenaka yang tinggo, suka menghidupkan suasana, emosional dan demonstratif, periang dan penuh semangat, serta kaya rasa ingin tahu.

Dalam pekerjaan anda seorang yang kreatif, inovatif, antusiasme, sukarelawan, menjadi rujukan dan contoh semangat orang lain untuk bekerja.

Sebagai seorang teman, mudah bergaul, mencintai orang lain, suka dipuji dan menyenangkan, suka kegiatan spontan, merupakan figura seorang pemimpin sirkus.


MELANKOLIS, SI SEMPURNA

Berfalsafah dan puitis, serius dan tekun, analitis, mendalam dan seorang pemikir, menghargai keindahan, peka terhadap perasaan orang lain, idealis dan suka berkorban.

Dalam pekerjaan, orang melankolis berorientasi pada jadual, seorang yang mementingkan kesempurnaan, punya piawaian yang tinggi dan rinci, tertib dan tersusun, perlu menyelesaikan apa yang dimulai.

Sebagai seorang teman, melankolis adalah orang yang setia, sedia mendengar keluhan, hati-hati dalam erteman, sangat memperhatikan orang lain, terhatu oleh air mata penuh belas kasihan, pencari teman hidup ideal.


KOLERIS, SI KUAT

Berbakat pemimpin, dinamik dan aktif, berkemahuan kuat dan tegas, tidak emosional bertindak, tidak mudah patah semangat, memancarkan keyakinan, bebas dan berdikari.

Dalam pekerjaan, berorientasi matlamat, melihat seluruh gambaran, tersusun dengan baik, mencari pemecahan praktis, bergerak cepat untuk bertindak, mendelegasikan pekerjaan, menekankan pada hasil, berkembang kerana saingan. Orang koleris tidak terlalu memerlukan teman, mahu bekerja untuk kegiatan, mahu memimpin dan mengorganisasi, biasanya selalu benar, unggul dalam keadaan darurat.


PHLEGMATIS, SI DAMAI

Rendah hati, mudah bergaul dan santai, tenang, sabar, konsisten, simpati dan baik hati, menyembunyikan emosi, bahagia menerima kehidupan.

Dalam pekerjaan, punya kemampuan administratif, menjadi penegah masalah, menghindari konflik, baik di bawah tekanan, menemukan cara yang mudah, mudah diajak bergaul, menyenangkan, pendengar yang baik, selera jenaka yang menggigit, suka mengawasi orang, mempunyai banyak teman, punya belas kasihan dan perhatian.



Share2 la ek ... Nak tahu jugak korg y mne sa2 ... ~ *winkwink*